hemma från Vemdalen

Onsdag.
Vi gickupp vid fyra och sen gjorde vi oss iårdning och så hämtade  vi nina och sen började vi att
köra mot Vemdalen! Men ca 5 mil utanför Sveg så stannade bilen och mamma ringde bärgnings-
killen som kom och bärgade bilen. vi fick sitta i förarhytten. Asya och jag på en säng och nina på
passagerarstolen och mamma i mitten. Det var jättekul att åka bärgningsbil! Sen kom vi till Sveg
och där lämnade vi våran bil och Asya och mamma åkte med bärgningskillen och hämtade våran
hyrbil. En Ford Mondeo! Den var jättefin! Jag och Nina gick ner till Svegs "affärsgata" och så
gick vi in på ett litet konditori och köpte chokladbollar och bananbakelser. Det kändes som om hela
Sveg satt därinne för att det var proppfullt med folk.Sen tog vi hyrbilen och åkte mot Vemdalen.
Det var tur i oturen att bilen gick sönder för att vårat hus låg högst upp och våran bil hade aldrig
klarat de backarna upp.Sen åkte vi ner till Hotellet och hyrde våra skifor och förberredde oss för
morgondagen.

Torsdag.
Nu var det dax att gå på skidskola och vår lärare var jättesnäll. Mamma skjutsade ner oss till
Blörnvallen där vi skulle ha våran skidlektion. Det gick jättebra men tredje gången skulle vi högst
upp i backen och då åkte ja in i ett staket och Asya trillade åk åkte ner på rumpan! Vår skildlärare
sa att vi kanske skulle ha väntat lite med att åla längst upp men vi bara skrattade vi såt jätteroliga ut!
Sen åkte vi där och sen kom mamma och hämtade oss. Vi somnade jättetidigt för vi va så trötta
efter en lång dag i skidbacken.

Fredag.
Hela fredagen var vi i skidbacken.Men jag var tvungen att byta pjäxor för att mina var för stela. De hade           
stått i bilen hela natten så de var för stela för att få på sig dom.                                                                          Vi testade också en nu backe som var lite svårare och den hade                                                                  även några gupp som var jätteroliga. Man flög jättelångt! Iallafall kändes det så. Sen åkte vi till stugan
och så tittade vi på Let's Dance men det är ju pinamt!! Att Villy är kvar såhär länge kan inte jag förstå!
Han kan ju inye ens klappa takten! Det är så orätvist mot de par som kan dansa!

Lördag.
På lördagen restade vi att åka på den backen utanför oss. Vi hade testat den på onsdagen men då var
den för svår för oss men nu så klarade vi av den! Sedan fick Asya ont i sitt smalben och så skulle
hon svänga in till vårt hus men jag ville fortsätta ett tag till. Sen när jag sitter i lifet så hör jag någon ropa:
ISSA!! ISSA!! Och jag hoppar av liften och åker åt det håll som ropen kommer ifrån och sen ser jag
att Asya sitter där och har krashat rakt in i ett träd och sitter där på marken och kan inte komma upp.
Jag hjälper henne upp och sen åker jag ner för backen igen. Sen hör jag någon som ropar: ISSA!! ISSA!!
Igen och jag tänker vad har hänt nu da!!?? så åker jag mot vårt hus och där sitter Asya och hon har krashat
igen! En stav där och en vante där allt låg huller om buller! jag skulle precis ut och åka igen när mamma
ropar på oss och säger att vi ska åka nu för att vi ska ta tåget hem. vi skyndar oss att packa ihop alla saker
och sen åkte vi till Sveg och där kom Lasse (min syrras pappa) och hämtade oss och körde oss till ljusdal och
sen tog vi ett tåh till Gävle och därifrån ett X 2000 till Stockholm. Men på det tåget satt vi på en tyst avdelning
så där fick man inte prata. Sen kom vi fram till Stockholm och där skulle pappa hämta mej mamma och asya
för att nina fick skjuts av sin kompis (hon som vi lånade huset av). Sen kom vi hem och så åt vi en piråg
och sen la vi oss för att klockan var halv 12 och vi var dödströtta! En lång historia va! ajja heej dååå!
Love Yaa!

Kommentarer
Postat av: Wilma;

nicee (:<333

2010-03-07 @ 20:36:05
URL: http://apbrallor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0